ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

دوره جدید اعزام زائران به عتبات عالیات از رجب و شعبان آغاز می‌شود

  • کد خبر: ۲۰۵۱۶۷
  • ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
دوره جدید اعزام زائران به عتبات عالیات از رجب و شعبان آغاز می‌شود
معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای دوره جدید اعزام زائران به عتبات عالیات در ماه‌های رجب و شعبان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، ماه‌های رجب و شعبان در تقویم قمری، از اهمیت ویژه‌ای بین شیعیان برخوردار است و زیارت امام حسین (علیه‌السلام) در این ماه‌ها از باارزش‌ترین اعمالی است که به آن سفارش شده است؛ بر همین اساس هم بسیاری از عاشقان سالار شهیدان در این ایام تمایل زیادی برای سفر به کربلای معلی دارند.

از ابتدای سال جاری تا ماه گذشته ۳۷۳ هزار نفر با کاروان‌های تحت نظارت سازمان حج و زیارت به عتبات اعزام شده‌اند و میزان اعزام زائران به عتبات عالیات نسبت به ۹ ماه مشابه سال گذشته، ۵۴ درصد رشد داشته است؛ خوشبختانه روند اعزام زائران همچنان ادامه دارد و سازمان حج و زیارت زمینه اعزام را در ماه‌های رجب و شعبان را هم فراهم کرده است.

حمید رضا محمدی؛ معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اعزام‌های دوره جدید از ۱۷ دی ماه تا ۲۲ اسفند ماه پیش‌بینی شده است، گفت: اعزام‌های ماه مبارک رجب و شعبان‌المعظم نیز در این دوره زمانی قرار دارد و تا آغاز ماه مبارک رمضان به اتمام می‌رسد و برای بازه زمانی بعد که همزمان با ایام عید نوروز است نیز برنامه ریزی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در دوره جدید اعزام‌ها، ظرفیت‌سازی برای اعزام بیش از ۴۰ هزار زائر فراهم شده است افزود: این ظرفیت‌سازی‌ها به مرور توسط شرکت‌های مجری در حال افزایش است و در این دوره زمانی تعداد بیشتری ظرفیت مهیا خواهد شد و تعداد بیشتری از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به عتبات مشرف می‌شوند.

محمدی درباره اعزام‌های دی ماه نیز گفت: در دی ماه که تا هفدهم آن مربوط به دوره قبل بوده است تاکنون ۲۰ هزار نفر رهسپار سفر زیارتی که به عتبات عالیات عراق شده‌اند.

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت همچنین تاکید کرد: برنامه‌ریزی لازم برای رشد سطح خدمات و افزایش رضایتمندی زایران انجام شده است و قطعا رضایت، عزت، کرامت، سلامت و امنیت زائران برای ما اولویت دارد.

وی درباره هزینه‌های سفر عتبات نیز گفت: سفر‌ها در دو قالب زمینی و هوایی و در بسته‌های مختلف و از اقصی نقاط کشور انجام می‌شود که تفاوت قیمت‌ها نیز بدلیل درجه بندی کاروان‌ها، سطح‌بندی هتل‌ها، خدمات حمل و نقل، شهر مبدا اعزام زائران و ... است، اما کیفیت خدمات همانند بیمه، تغذیه، بهداشت، فرهنگی و ... یکسان است.

محمدی تصریح کرد: حدود قیمتی از مبدا تهران برای سفر‌های زمینی از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا حدود ۸ میلیون و هزینه برای سفر‌های هوایی نیز از ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است که البته سعی شده هزینه‌ها مدیریت شود.

وی افزود: این هزینه‌ها برای خدماتی همانند حمل و نقل، تغذیه و تدارکات، بیمه، اسکان در هتل، امنیت و ... دریافت می‌شود.

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند برای نام‌نویسی به سامانه عتبات به نشانی atabatorg.haj.ir یا ۲ هزار و ۷۰۰ دفتر زیارتی سراسر کشور مراجعه کنند و زمان اعزام را مدنظر قرار دهند.

وی به متقاضیان توصیه کرد که چنانچه قصد زیارت عتبات عالیات را دارند حتما از طریق دفاتر زیارتی دارای مجوز سازمان حج و زیارت اقدام نمایند تا در بهره‌مندی از خدمات اسکان، تغذیه، درمانی و .. اطمینان خاطر داشته باشند.

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع کارگزاران سازمان حج و زیارت به نشانی اینترنتی https://kargozaran.haj.ir/ و قسمت دفاتر فعال زیارتی مراجعه و با اعلام آدرس شهر سکونت خود نزدیک‌ترین دفتر زیارتی را بیابند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->